Staviori
Staviori

Bezpieczeństwo zakupów


Nad bezpieczeństwem płatności dokonywanych w trakcie korzystania z naszego sklepu czuwa firma PayU S.A. oraz PayPal. Ponieważ cenimy naszą wiarygodność, wszelkie informacje dotyczące oferowanych przez nas produktów, warunków realizacji zamówienia, sposobu przyjmowania zwrotów oraz reklamacji, a także wszelkie dane dotyczące naszej firmy – podajemy z wielką rzetelnością i poczuciem odpowiedzialności.

Zakupy obsługiwane przez PayPal i PayU charakteryzują się najwyższym poziomem bezpieczeństwa. Najnowsze metody szyfrowania danych w połączeniu ze światowej klasy platformą sprzętową gwarantują niezawodną ochronę realizowanych transakcji.

PayU

Agent rozliczeniowy

Spółka PayU S.A. decyzją Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia 15 czerwca 2007 roku uzyskała status Agenta Rozliczeniowego. W tym celu spełniła szereg wymogów, które szczegółowo określa Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych (Dz. U. z dnia 11 października 2002 r., Nr 169, poz. 1385 z późn. zm.).

Agent Rozliczeniowy nadzorowany jest przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego. To zobowiązuje go do przekazywania NBP aktualnego stanu rozliczeń pieniężnych. Raportowane informacje zgodnie z wymogami ustawowymi powinny dotyczyć m.in. liczby akceptantów, liczby i wartości przeprowadzonych transakcji, a także liczby skutecznych i nieskutecznych prób przeprowadzenia transakcji naruszających przepisy prawa albo reguły uczciwego obrotu (np. transakcji z użyciem skradzionych czy utraconych kart płatniczych).

Umowy zawierane przez sklepy lub serwisy internetowe z Agentem Rozliczeniowym dają gwarancję jasnych procedur rozliczeniowych i zapewniają bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.

Przesyłanie informacji

Transmisja danych na stronach serwisów współpracujących z systemem Platnosci odbywa się za pośrednictwem protokołu SSL EV (Extended Validation Secure Sockets Layer), który zapewnia najwyższy standard uwierzytelniania tożsamości. Dodatkowo istnieje możliwość szyfrowania informacji wymienianych między sklepem internetowym lub serwisem a Klientem.

Ochrona przed transakcjami naruszającymi prawo

Zakup towarów bądź usług z użyciem karty płatniczej obarczony jest wysokim ryzykiem. Spółka PayU S.A. posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie dokonywania tego rodzaju płatności. Zdobyta wiedza pozwoliła nam obniżyć wskaźnik podejrzanych transakcji z 40% do 0,02%. Dzięki temu możemy zaoferować Użytkownikom Platnosci unikalną funkcjonalność, jaką jest gwarancja chargeback polegająca na przejęciu odpowiedzialności finansowej za transakcje z użyciem kradzionych lub utraconych kart płatniczych.

Wszystkie transakcje obsługiwane przez Platnosci są ponadto poddawane monitoringowi, a nad ich prawidłowym przebiegiem czuwa wyspecjalizowana Sekcja Bezpieczeństwa, a także profesjonalny Dział Obsługi Użytkownika.

3D-Secure

Technologia 3D-Secure, z której korzystamy podczas obsługi płatności, pomaga nam w podnoszeniu poziomu bezpieczeństwa transakcji internetowych. Polega ona na odpowiedniej weryfikacji kart płatniczych przed ich użyciem, podczas której posiadacz karty przy pomocy specjalnego hasła potwierdza swoją tożsamość. Dalsza autoryzacja karty przebiega tak samo, jak przypadku transakcji niezabezpieczonych technologią 3D-Secure.

PayPal

PayPal to jedna z najbezpieczniejszych platform płatniczych świata. Ponad 10-letnie doświadczenie w sektorze płatności online zaowocowało opracowaniem skutecznych metod ochrony danych. Nieważne, czy sprzedajesz, kupujesz, czy przekazujesz pieniądze – Twoje dane finansowe (numer rachunku i karty) są u nas bezpieczne, ponieważ zapisane są w zaszyfrowanej postaci na naszych bezpiecznych serwerach. Dzięki temu nie musisz ich udostępniać osobie otrzymującej lub wysyłającej płatność. Aby zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo, wszystkie transakcje są monitorowane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez zespół specjalistów do spraw bezpieczeństwa. Ich zadaniem jest identyfikacja podejrzanych czynności i zachowań oraz ochrona naszych użytkowników przed nieautoryzowanymi transakcjami. Jeżeli mimo podejmowanych przez nas czynności prewencyjnych Twoja transakcja nie przebiega zgodnie z planem lub masz jakiekolwiek obawy dotyczące swojego bezpieczeństwa online, naruszeń typu phishing, możesz łatwo zgłosić problem i uzyskać pomoc. Dodatkowo, zarówno sprzedający, jak też kupujący objęci są programem ochronnym zgodnie z postanowieniami opisanymi w naszych zasadach i Umowie z Użytkownikiem.

Ochrona kupujących

Jeśli przedmiot kupiony online do Ciebie nie dotarł lub znacząco nie pokrywa się z opisem, zwrócimy Ci poniesione koszty. Ochrona kupujących obejmuje towary zakupione w serwisie eBay oraz przedmioty zakupione online i opłacone w systemie PayPal. Ochrona obowiązuje też w przypadku płatności dokonanych na stronie PayPal.

Jakie przedmioty podlegają ochronie? Ochrona obejmuje artykuły fizyczne, które można wysłać pocztą i których sprzedaż nie jest prawnie zabroniona. Oto przykłady, kiedy otrzymany przedmiot znacząco nie pokrywa się z opisem: przedmiotem zakupu była książka, a dotarł do Ciebie film, przedmiotem zakupu był towar nowy, a dotarł do Ciebie używany, zamówiono 3 przedmioty, a dotarły 2, przedmiot został uszkodzony podczas dostawy, w dostarczonym przedmiocie brakuje części (o czym sprzedawca nie poinformował Cię), zakupiony przedmiot był oryginałem, a dotarła do Ciebie podróbka. Jeżeli sprzedający opisał przedmiot poprawnie, a Twoje niezadowolenie wynika z faktu, że przedmiot nie podoba Ci się, ochrona PayPal nie obowiązuje.

Co nie podlega ochronie? Program ochrony kupujących PayPal nie obejmuje niektórych przedmiotów, m.in.: towarów cyfrowych, usług, pojazdów, przedmiotów wyprodukowanych na zamówienie, oraz artykułów niezgodnych z naszymi zasadami lub obowiązującym prawem. Ochrona nie ma zastosowania w przypadku przedmiotów zakupionych osobiście (nie online) oraz pieniędzy przesłanych rodzinie lub przyjaciołom.

Jak przebiega proces ochrony? Aby zainicjować proces ochrony kupujących należy otworzyć spór w ciągu 45 dni od daty wysłania płatności. Jeżeli sprzedający nie zaproponuje zadowalającego Cię rozwiązania, musisz przekształcić spór w roszczenie. Masz na to 20 dni od chwili otworzenia sporu. Przekształcając spór w roszczenie uznajesz, że niemożliwe jest znalezienie polubownego rozwiązania i prosisz PayPal o rozstrzygnięcie sprawy. Po zapoznaniu się z przedstawioną sytuacją, podejmiemy decyzję, bazując na zebranych informacjach oraz zasadach serwisu PayPal.

Opcje

Partnerzy ratyPartnerzy PayuPartnerzy InPostPartnerzy InPost

Staviori
ul. Jeleniogórska 16, 60-179 Poznań,
tel. +48 500 744 070